◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Tuesday, September 06, 2016

Ku pendam sebuah duka

Kedukaan itu sukar untuk diukur dengan kata-kata.. Perit luka itu masih terasa sehingga kini.. Walaupun telah ku rawat lukanya.. parutnya tetap berbekas di hati.. Bukan aku tidak ikhlas melupakan dan memaafkan.. Telah jauh ku buang rasa itu agar hati ini penuh dengan warna-warni sebuah kebahagiaan. Namun ada kalanya, hati ini terusik.. Mengenangkan kisah yang telah berlalu..

Aku tidak sempurna bahkan masih jauh lagi untuk mengejar kesempurnaan. Aku hanya insan biasa.. Yang adakalanya kuat dan gagah.. namun ada ketikanya, tersungkur lemah tidak berdaya.. Aku percaya, setiap insan ciptaan Allah tidaklah dia sepanjang masa menjadi seorang yang sangat kuat.. Aku pasti.. ada ketikanya.. walau tidak bersama teman, dia menangis sendirian melepaskan resah di hati.. mengadu hanya pada Penciptanya..




Setiap insan. Setiap makhluk.. pasti ada memendam kedukaan.. Bukan semua mampu memahami rasa hati kita.. lantas kita memilih untuk memendam dan membiarkan sahaja kedukaan itu.. Berharap satu masa nanti semua kedukaan itu mampu terhapus dengan sebuah kebahagiaan yang sungguh bermakna..

Masa.. Masa adalah penentu segalanya. Yakinlah, suatu saat pasti Allah hadirkan sesuatu.. merawat duka yang terpendam di hati. Tetapkanlah hatimu untuk terus berdoa.. terus bersangka baik dan percaya dengan perjalanan yang telah ditentukanNya.. Kadang-kadang Allah datangkan kepada kita hujan ribut sehingga kita menangis merindui sang mentari.. Rupa-rupanya telah Allah persiapkan pelangi nan indah di sebalik hujan dan ribut itu.. Keep strong and be strong.. Allah knows best.

No comments:

Post a Comment