◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Thursday, May 11, 2017

Pahit...

Salahkah aku menjadi manusia yang kadangkala mempunyai jiwa selembut sutera? Salahkan aku memberi sepenuh rasa kasihan dan simpati buat mereka? Tidak salah.. Ya.. Tidak salah sama sekali. Kau melakukan itu.. Cuma hanya mereka yang tidak pandai menghargai dan tidak punya rasa malu atas semua yang mereka lakukan. Kau memberikan sepenuh jiwa dan harapan untuknya namun semuanya diambil begitu sahaja oleh insan yang entah di mana dia meletakkan rasa malu di dalam dirinya. Kau berhempas pulas memastikan setiap harapan itu menjadi kenyataan.. Namun sekelip mata harapan yang kau letakkan dimusnah oleh mereka yang tidak punya sedikit pun rasa belas kasihan.

Belas kasihan? Tidak.. bukan belas kasihan yang pantasnya untuk mereka.. Sedang kau yang memberikan belas kasihan itu buatnya tapi apa balasan mereka? Tidak sedikit pun punya rasa malu lantas mencampakkan kau bagai kau yang mengemis harapan itu darinya.. Sesekali aku terasa diriku ini terlalu tidak berguna.. Ada ketika aku sangat membenci diriku.. Memberi 1001 belas ihsan buat mereka tetapi perasaanku tidak sedikit dihargai dan dipeduli.

Permainan apa yang mereka cuba tunjukkan? Tidak sedikit pun aku peduli jika tiada bersatunya kita di sini kerana hakikatnya aku lebih dibutuhkan. Mungkin sudah tiba masanya untuk aku melangkah mencari suasana yang baru. Mungkin itu yang kamu mahukan kerna kamu merasakan kau lebih bagus bukan? Sungguh hati aku sangat kecewaaaaaa.....

No comments:

Post a Comment