◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Sunday, October 16, 2016

Secebis bahagia yang sukar dilepaskan

Kebahagiaan itu adalah satu rasa yang sukar digambarkan dengan perkataan tetapi lebih mudah dilihat dengan perbuatan dan riak wajah. Setiap insan pasti pernah merasai bahagia. Lumrah kehidupan, kebahagiaan itu tidaklah akan berkekalan selamanya. Pasti ada juga onak duri yang harus ditempuh untuk mencapai kebahagiaan. Kebahagiaan tidak datang sekelip mata. Seperti pelangi. Tidakkan muncul tanpa kehadiran hujan.


Kita pernah menangis.. Menangis yang sesungguhnya seperti tiada lagi erti kehidupan buat kita. Tapi.. hari demi hari, kita bangun dan terus bangkit melangkah ke hadapan. Kita merasakan tersangat sukar dan sulit untuk melaluinya namun kita berjaya melepasi halangan itu. Janji Allah.. Ya.. Itulah janji Allah.. Allah tidak akan menduga hambaNya melebihi apa yang terdaya dipikul oleh hamba tersebut. Dan Allah menyatakan lagi dalam surat-surat cintaNya.. Di setiap kesusahan pasti akan kemudahan..

Secebis bahagia itu sukar untuk dilepaskan. Walau akal mengatakan ya.. Hati sebolehnya menafikan.. Akal dan hati.  Saling berperang sesama sendiri cuba untuk menegakkan kebenaran sedang pada hakikatnya.. Hati lebih mengetahui apa yang di rasa.. Dan akal cuba untuk menidakkan rasa itu kerana tidak mahu hati disakiti lagi. Kebahagiaan itu mmg sukar untuk dilepaskan. Yakinlah.. Di setiap kepahitan yang dirasai sekarang pasti Allah simpan sebuah senyuman di masa hadapan. Be strong my dear. Keep praying for the best. He knows everything. He knows best.

No comments:

Post a Comment