◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Thursday, March 03, 2011

Ramai orang .. Macam2 gelagatnyer !


Salam midnight ! Hari ni aku tak sempat nak edit awal blog ni .. Macam biase lah,lambat ! Hari ini aku pergi teman akak aku belikan barang untuk mama aku kat Madam King's .. Biaselah dia ade buat offer .. jualan murah ! memang ramailah kan.. Time kiteorang pergi pun dah nak pukul 12.00 .. So memang time puncak ramailah orang kan.. Especially mereka2 yang bekerja berhampiran situ .. Sesak gilerlah kan ! Tension aku .. 


Sampai sane akak aku suh aku tunggu kat satu area dalam Madam King's lah jugak then dia pergi cari barang2 yang mama aku nak .. Lama la jugak ! Maklumlah orangkan ramai .. bersesak2 kat situ .. Dah siap pilih barang semua,kiteorang pergilah kat kaunter nak byr..Takkan nak bawak balik free pulak kan,hehe.. canda ! 

Sampai kat kaunter,beratur la.. Line punyalah panjang.. Tapi tyme aku tu line tak bape nak panjang sangat.. Sebab time tu dah time orang masuk kerja..semua dah beredar.. Tinggal ciket jelah orang kat situ .. tibe2 ade makcik ni pun nak rush ! sebab nak balik tempat kerja dia .. Makcik ni tengok gaye boleh tahan jugak .. Cam laser je.. hehe.. Dia beratur belakang kiteorang .. Time ade orang nak potong line dia cakap " ikut line,ikut line" bila kiteorang pandang die buat memek muka..susah nak cakap camne...tapi dari isyarat memek muka dia cam bermaksud "biarkan dia !" hehe.. 


Then line pulak prob .. Makcik yang same jugak pergi depan marah2 tengok kat cashier..cashier tu pulak tgh sibuk kira2 barang sorang lagi makcik ni Sebab dia salah kira ! huhu.. Makcik tu bising2 then kena sound pulak dengan makcik lain..depan kiteorang..Makcik tu cakap "sabar le..bawak istighfar banyak2" .. hehe..kelakar tengok gelagat makcik2 ni..


Macam2 perangainya.. pelik ! Makcik depan kiteorang tu pulak agaknye memang kaki shopping ! hehe .. tengok barang yang kiteorang beli makcik tu pun nak beli..tengok barang2 makcik tu banyak jugak ! die dengan geng dia.. hee..biaselah..Hari ni je dah macam2 gelagat orang yang aku tengok.. yang pasti makcik2 yang aku jumpa semua ramah2 .. ok lah ,tu je kot story nyer,hehe..


***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment