◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Tuesday, December 18, 2012

Kalaulah realitinya begitu!


Salam , ok! Kalaulah betul realitinya begitu , ya Allah seronoknya! Terasa bagai di awang-awangan! Hanyut dibuai mimpi, tenggelam di lautan fantasi. (Ceh! Apa yang kau merepek ni! Dushh! ) But realiti apa? Realiti yang "dia" masih kisah pasal aku cuma dia tak nak tunjuk. LAWAK! Degil betul lah hati ni ! Dah kata jangan simpan lagi perasaan tu , buang jauh-jauh tapi masih jugak berdegil nak simpan , kan dah terluka sendiri. Tapi nak buat macam mana , perasaan ini hadir tak dipinta. Semakin cuba ku usir jauh , semakin ia dekat di hati lalu kubiarkan sahaja ia menjadi taman di hati ni. InsyaAllah suatu saat Allah akan berikan apa yang aku dambakan selama ini. 

Bila hati merindui , ku kirimkan doa. Bila hati terluka , ku panjatkan doa. Apa2 pun yang jadi , teruskan berdoa. Semuanya akan menjadi lebih mudah dengan doa! Kekuatan kita adalah doa, ingat tu selalu! InsyaAllah hati kita akan lebih merasa tenang dengan apa yang jadi . Just put your trust in Allah . He knows everything! 
Dan Tuhan kamu berfirman: "Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina . 
(Surah Al Ghaafir Ayat 60)
Selagi terdaya , hanya doa yang mampu aku panjatkan buatmu. Bukan aku tak ingin menerima cinta dari insan lain cuma aku tak nak menjadi insan yang tidak jujur dengan diri dan perasaan aku.Begitu juga dengan  orang tersebut. Sekiranya cintanya aku terima sedangkan pada hakikatnya hati aku mencintai insan lain , sungguh aku telah memainkan hatinya. Terasa berdosa! Sebagai manusia biasa , kita ingin mencintai dan dicintai tapi kita harus tahu bahawa cinta itu tak boleh dipaksa2 dan tak semestinya jugak harus memiliki. kadangkala kita kena lepaskan dia. Siapa tahu , jika dia yang tebaik , Allah pasti akan temukan kita dan dia satu hari nanti kan. Yang penting sentiasa mendoakan. 


Jodoh itu pasti ada. Cuma kita tak tahu bila,siapa dan di mana Allah akan pertemukan ia dengan kita. Orang kata jodoh tu macam rezeki perlu dicari dengan doa dan usaha. Usia macam aku ni masih terlalu awal untuk fikirkan soal jodoh. Apa yang terbaik fokus pada pelajaran ,berbakti kepada kedua ibu dan bapa,begitu juga keluarga. Bentuk diri menjadi insan yang lebih baik bukan sahaja di mata manusia tapi yang paling penting di mata Allah... Kita membentuk diri kita untuk menjadi lebih baik , insyaAllah Allah akan siapkan buat kita insan yang terbaik! Aku percaya semua akan indah pada akhirnya nanti , mudah-mudahan. InsyaAllah , Amin... Semuanya berbalik pada yang awal , just put your trust in Allah , keep praying. Kita ingat Allah , Allah ingat kat kita.  :)
Cukuplah sekadar aku mencintai dan dicintaiNya kerna suatu hari nanti aku pasti orang yang mencintai dan dicintaiNya pasti akan mencintaiku... InsyaAllah ... 
***Berfikir seketika... 

p/s: Saje post gambar Irma Hasmi dan Suami sebab suka sangat tengok diaorang ni! Sweet! Kisah cinta pun sweet sangat! Jangan lupa tengok video perkahwinan mereka dan pre wedding ! Sweet ! Harap tak bosan ye! Gambar diambil dari FB The klikers .



the kliker







Ini video majlis perkahwinan diaorang!


Ni pulak pre wedding diaorang! 


Ni pulak masa majlis pertunangan beliau! 


Sweet kan ! Sweet sangat! Honestly aku sangat mengimpikan benda ni semua! I mean the video , the photoshoot! OMG... And the most important things is the moments when kita bergelar seorang isteri kepada seorang insan dalam hubungan yang halah dan diberkatiNya...(Semua yang bergelar manusia mesti ada perasaan ni kan. Normal lah kan. Nak2 bila tengok video ni , gambar ni.) Tak pelah , buat semua orang ,  One day ,detik tu akan datang juga,  insyaAllah ,
dengan izin Allah , :')

p/s: Aku masih belum bersedia untuk berpisah dengan keluarga aku , adik beradik , mama ayah... Aku sangat menyayangi mereka! 


No comments:

Post a Comment