◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Friday, December 07, 2012

Minggu ni punya cerita,,



Salam , Alhamdulillah hari ni dah hari Jumaat. Diam tak diam rupanya masa ni sangat laju berjalan. kejab je dah Jumaat pastu kejab je dah akhir tahun. Isnin yang lepas , aku demam .(wuu , nak jugak bagitahu kan? hee) . First time duk kat Shah Alam ni , aku demam. Mula2 tu ingatkan demam biasa2 jelah then esok pagi tu nak pergi kelas , tak larat nak bangun. Jadinya memang tak pergi kelaslah kan. Lepas tu malam nya pergi Pusat Kesihatan sebab classmate kata kalau tak ada surat MC markah Test 0. ( hari Isnin tu aku Test Akaun) . 10% tu berharga sangat!

Doktor dah check semua , doktor tanya "Bila awak demam ni?". Aku pun jawablah "baru pagi tadi kena.(padahal sejak hari Sabtu aku dah tak sedap badan). " awak nak MC tak esok? " . "Tak nak . Saya cuma nak surat MC untuk hari ni je. Sebab pagi tadi saya tak pergi kelas..." Then doktor tu kata , "Kenapa awak tak datang pagi tadi? Sepatutnya tak dapat MC ni sebab awak kena pagi tadi , kalau dengan doktor lain , awak tak dapat ni.. " Aku pun diam jelah.. tak tahu nak cakap apa. Aku cuma cakap aku tak larat nak bangun pergi Pusat kesihatan. Then doktor kata " disebabkan temperature badan awak masih menunjukkan awak demam , jadi saya bagi awak MC. Tapi lepas ni jangan buat lagi tau. Kalau tak larat nak bangun call je ambulans sini , dia boleh datang amik. yang penting awak datang sini masa awak tengah betul2 sakit sebab saya tak tahu sama ada memang awak sakit dari pagi tadi ke apa.." Dah doktor cakap macam tu,apalagi aku boleh cakap melainkan ucapan terimakasih . Banyak kali aku mengulangi perkataan itu. Ya Allah , semoga Kau memberi doktor tu kejayaan dalam kerjayanya..

punyalah banyak ubat den dapat.. dan Alhamdulillad dapat sekali surat MC!
Malam tu pulak kolej aku buat fire drill. Aku salah seorang ajk yang terlibat . Tugas aku sebagai incident controller.. Incident controller ni bertanggungjawab dalam memeriksa setiap bilik memastikan semua pelajar dah turun. Masa taklimat , ketua kami kata kolej akan blackout. Setiap orang dibekalkan lampu suluh . Isnin tu pulak hujan.. Aku dan kawan aku jaga aras 9(tingkat paling atas sebab kami dari aras tu) . Tak larat sebenarnya. Badan aku masih belum cukup kuat tapi disebabkan tanggungjawab tu aku dah terima , aku kena jalankan.. Pretend yang aku okay supaya kawan2 tak risau. 12.30am kami diarahkan untuk bersedia di aras masing2. Time tu Allah je yang tahu macam mana berdebarnya hati ni memikirkan keadaan yang bakal gelap gelita tu . Lebih-lebih lagi kami tak dapat lampu suluh sebab kuantitinya yang terhad. Mengharapkan telefon jelah.

Bila bunyi je siren kecemasan , jantung terus berdegup laju. Tapi tunggu dalam 2 minit , tak blackout pun? Loceng kecemasan rancak menyanyikan lagu. Jadi , tanpa menunggu lebih lama, kami terus menjalankan tugas kami. Habis program semua dalam pukul 2.45 pagi . Pelajar2 lain dah balik bilik dulu masa bomba tengah buat demonstrasi untuk memadam api. Tanya jugak akak tu , akak tu kata, memandangkan keadaan hujan , pihak bomba kata tak payah blackout . Takut ada yang cedera sebab jalan licin. Apapun syukurlah semuanya berjalan lancar . 

Nilah baju korporat kami! 


Esoknya pulak nak pergi kelas, pagi tu terus tak ada kekuatan nak bangun. Badan sakit2.. Mujurlah hari selasa cuma ada 2 class. 1 pagi dan 1 lagi petang pukul 4. Jadi kelas pagi tu aku tak dapat pergi . Petang tu dapat pulak mesej class cancel. Jadi aku dengan roomate tetap ke fakulti untuk ambil baju korporat . Tapi! rupanya baju tu dah diambil semuanya oleh classmate aku sorang ni . Kitaorang terpaksalah menapak ke hostel dia untuk amik baju tu . Bukan baju kitaorang je , baju classmates lain pun kitaorang amikkan sekali. Maklumlah , kelas kitaorang 2 je lelaki, yang lain semua perempuan. Hari ni pun aku tak pergi class... Malam khamis tu join seminar, seminar habis pukul 12am. Balik bilik nak study tapi layan movie dulu pastu study . Gara2 tak cukup rehat (hari khamis kelas sangat pack dari pagi sampai petang),pagi tu aku tak larat nak bangun. Mata tak boleh nak bukak. Jadi terpaksa skipped class.. Harap2 tak jadi apa2 yang menghalang aku untuk ambil final exam. Takut... Ni last! serious! Lepas ni taknak lagi ulang.. Okaylah , ni je untuk malam ni . bye! 

Ni masa seminar malam khamis tu...




p/s : Sesiapa yang baca ni , harap korang dapat doakan mokde saya yang berada di HKL supaya beliau cepat sembuh.. Ya Allah , kuatkan semangat mokde ku dalam melawan penyakitnya dan berilah dia kesembuhan, sihatkan tubuh badannya.. :'(

No comments:

Post a Comment