◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Friday, November 30, 2012

12 December 2010 :)


Salam , malam ni tetiba teringat pulak dengan statement kawan aku sorang ni. Kata dia " Kau ni memang fanatik sangat dengan penulis novel tu kan ? " . Aku hanya mampu mengukir senyuman. Setiap orang mempunyai persepsi yang berbeza terhadap diri kita . Tak semua sama. Kadangkala tu ada jugak yang sampai membuatkan hati kita tersentuh. Lumrah kehidupan yang harus kita terima. Kenapa tajuk entri kali ni 12 December 2010 ye ? Ada sesuatu yang bermakna ke?


Semula memulakan bicara dengan lebih lanjut, suka untuk aku ingatkan di sini supaya klik di sini Hanya Kerana Sebuah Novel untuk mengetahui dengan lebih lanjut. Seperti yang aku pernah tulis dalam entri yang sebelum ni, aku sangat meminati karya Aina Emir. Sejak novel pertama yang aku baca, Setulus Janji , aku terus berusaha untuk mendapatkan novel2 beliau yang lain. Alhamdulillah ketika itu perpustakaan kami ada menyediakan novel2 untuk bacaan para pelajar ( hasil daripada perbincangan kami dan guru perpustakaan tersebut). Alhamdulillah juga dapat permintaan yang menggalakkan. 

Memandangkan kami satu kelas sangat baik dengannya pembantu am yang jaga bahagian buku kat library tu, namanya kak Siti , dapatlah kami "book" dulu novel2 baru yang sampai. Tak ketinggalan juga novel Kak Aina Emir. Kamilah orang pertama yang akan pinjam novel tu dulu .Kak Siti tu pun dah faham sangat lah . Teringat pulak ada satu hari tu masa aku ke library, kak Siti cakap kat aku " Dik, ada novel baru dah sampai. Tapi tengah balut dulu. Nanti dah siap akak simpankan untuk kau eh. Jangan lupa datang ambil."Ya Allah , masa tu rasa teruja sangat. Inilah baiknya bila kita baik dengan orang. Nak pinjam novel pulak ada kad ahli tau. Aku antara orang pertama yang mendaftar untuk kad Ahli tu , heehee.. So dari situ aku makin mengenali seorang penulis yang bernama Aina Emir. Masa tu manalah aku pandai sangat guna komputer ni . Jadi tak adalah aku mengikuti perkembangan kak Aina dari blog beliau.. Tahun 2011 barulah aku secara officialnya menjadi follower Aina Emir dan mula mengikuti perkembangan beliau.  The Whispers Of My Soul , nama blog ni pun aku ambil sempena nama blog Maya Kamilla dalam novel Selamat Malam Kekasih.
 ( No wonder lah kawan2 aku kata aku ni fanatik dengan Aina Emir)

12 DECEMBER 2010 :)

Alhamdulillah pada tarikh ni aku mula berkenalan dengan Aina Emir melalui email. Mula2 tu Allah jelah yang tahu macam mana perasaan aku masa nak klik butang send kat laptop tu.. First impression aku ,

 " Penulis ni balas ke email aku nanti? Kan popular , takkanlah ada masa nak layan email dari aku. Peminat dia ramai je pun. Siapalah aku ni. Jumpa pun tak pernah. Mesti tak balas... Tapi tak pelah , cuba2 je , mana tahu dia balas.. "

Masa ni teragak2 jugak nak tekan butang send tu . Fikir banyak kali. Tapi disebabkan masa tu aku ingin sekali tahu siapakah Lea Mansur dan Jenna Jehan , aku teruskan jugak niat untuk send email tu kat beliau dan Alhamdulillah , bila aku buka email aku , tengok inbox ada new email.



Ya Allah , masa tu rasa teruja sangat sebab beliau balas email aku. Kemudian , bila dah dapat replied message , makin banyaklah aku nak tanya tapi masih juga hati berbisik

 " Dia suka ke aku tanya banyak2 ni , macam tak suka je.. Hmm.. Nak hantar email lagi ke.. " 

Tapi lama2 lepas tu semuanya jadi okay , dan aku tidak lagi berasa kekok untuk berbual dengan beliau melalui email.. Ternyata first impression tu tak selalunya betul Beliau sangat baik,sangat memahami, sangat peramah.. Sangat caring.. terbanyak sangat yang tak mampu untuk aku ungkapkan. Aku sayang sangat dengan kak Aina. Umur bukan jarak pemisah untuk kami menjadi kawan. She is my bestfriends! Forever and ever! 


Kawan2 aku pulak akan selalu kata yang aku ni sangat fanatik dengan beliau . Tengok sahajalah blog ni . Macam jual novel kan? Tapi aku tak kisah . Setiap orang ada persepsi mereka yang tersendiri . Kita tak mampu menegah apatah lagi melarang. Biarlah mereka dengan tanggapan mereka . Yang penting aku tak melanggar syariat Islam dan tak buat perkara2 yang tak elok.

 Fanatik tu subjektif. Bagi mereka yang sudah terbiasa dengan perkataan tu , pasti sedikit sebanyak terlintas di hati " dia ni mesti sanggup buat apa je kan. Fanatik la katakan" Aduhai.. Sungguh fanatik tu tak semestinya begitu sayang.. Aku seperti manusia lain jugak. Yang ada rasa minat dan suka. Tak salah kan minat aku ni? Jadi, janganlah buat andaian buruk terhadap aku bila aku sangat meminati novel2 Aina Emir. Aku baca jugak novel2 karya penulis lain tapi minatku lebih kepada novel Aina Emir.


Buat kak Aina Emir : Terimakasih banyak kak Aina for being my bestfriends! Fara sayang kak Aina sangat! Walaupun kita masih belum pernah berjumpa tapi Fara yakin , insyaAllah satu saat Allah akan temukan kita. Semoga ukhwah antara kita berkekalan hingga ke syurga..  Aminn :')

***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment