◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Tuesday, May 01, 2012

Alhamdulilah bertemu kembali ...


Salam, alhamdulillah hari ni masih diberi kesempatan untuk berbicara di sini . Blog yang telah lama aku tinggalkan kerana menyambung pelajaran di Matrikulasi. Alhamdulillah , hari ni, pertama kali bagi tahun 2012 , aku menulis semula dalam blog ni , hehe.. Tak sempat2 nak update .. Lama sungguh blog ni ditinggalkan sepi tak berusik. Tak mengapalah , sekarang dah ada peluang , aku akan gunakan sebaik mungkin. hehe.. Sebelum tu , macam dah terlambat je nak ucapkan selamat tahun baru . Semoga tahun ni lebih baik dari tahun sebelum ni. Lebih cemerlang dan lebih gembira , insyaAllah...

Macam-macam pengalaman yang aku lalui sepanjang berada di Matrikulasi . Ada manis , ada pahitnya... Semua itu mengajar aku menjadi lebih dewasa untuk melalui hari-hari yang mendatang , insyaAllah... Buat masa ni aku lebih banyak meluangkan masa dirumah bersama keluargaku. Mama aku suruh aku duduk di rumah dahulu sebelum memulakan part time job. hehe .. Maklumlah , bak kata mamaku "masa duk Matrik nak balik , ni dah balik , awal sangat nak start kerja . duduklah rumah dulu.." Tersenyum aku dengar mamaku kata begitu . memang betul apa yang dikata . Sepanjang berada di Matrik aku sering nak pulang ke rumah. Maklumlah , aku bukan jenis yang suka tinggal di asrama,hehe.. Thats the reality. Aku memang tak suka tinggal di asrama. Nanti ada masa aku cerita lagi tentang asrama ni. hehe..

Macam mana dengan penantian aku ? Hmm , taknak kata banyak2.. Aku serahkan ke hadrat Illahi.. Dia Maha Mengetahui. Tapi dia macam dah ada calon . Tak mengapalah . Itu yang terbaik buat dia. Dia pantas mendapatkan wanita yang lebih baik dan sepadan dengan dia. Aku bukan lawan dia. Itu aku dah lama tahu. Kalau dia tak ada calon pun , keluarga dia pasti dah merancang sesuatu buat masa depan dia. Semoga dia bahagia. Hanya itu yang mampu aku lakukan.

Banyak pulak nak tulis ni, ok lah . Sikit ajer nak cakap. Nanti esok2 kita sambunglah ye. Aku dah mula baca novel. Maklumlah selama ni hanya mampu beli sahaja tak berkesempatan nak membacanya. Ni dah ada peluang , dapatlah baca novel. Buat masa ni , aku dah habiskan 2 novel Aina Emir(yang belum aku baca). Nama aku N dan Perempuan Ini Lelaki Itu. Menyeronokkan. Aku suka jalan cerita novel tu . hebat macam novel2 yang lain jugak! Kak Aina memang hebat ! Saya sayang kak Aina !

Apapun yang berlaku dalam hidup ni , kita kena sentiasa bersyukur tau ! sebab kita tak tahu apa akan jadi di masa depan . Masa yang hadir tu hargailah sebaik mungkin sebab  ia tak mungkin kembali lagi . Mudah-mudahan apa yang berlaku mematangkan hidup kita,menjadikan kita lebih berfikiran positif tapi awas! jangan terlalu positif ye , bahaya tu .

***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment