◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Monday, November 26, 2012

Salam Cinta :')


Salam , setelah lama cerita ni berada dalam simpanan aku , akhirnya malam semalam dapat juga aku meluangkan masa untuk menonton cerita ni. Mula-mula tengok rasa macam bosan je tapi sedikit demi sedikit timbul pula rasa suka.Sebuah filem Romantik Islamik yang berjaya membuatkan hati aku cukup tersentuh... Tahniah kepada barisan pelakon Kamal Adli dan Diana Amir. Masing-masing berjaya melakonkan watak mereka dengan penuh berkesan.


Hati aku begitu tersentuh bila tiba scene di mana Laila berangkat balik ke Mesir membawa hati yang duka dan Amirul ,setelah mendapat tahu kejadian yang sebenar daripada manager dia terus berlari mendapatkan Laila untuk menerangkan hal yang sebenar tapi malangnya bila Amirul sampai sahaja, Laila telah berangkat untuk balik ke Mesir. Bermula dari detik itu , hati aku benar-benar tersentuh... Tapi ia tidak berhenti di situ sahaja, bila tiba pulak scene masing-masing membuat solat Istikharah meminta petunjuk yang Maha Mengetahui , hati aku kembali terusik . Air mata berlinangan.. Semakin deras tatkala Laila mendapat jawapan di atas segala persoalannya.Ya Allah, sukar untuk ditafsir persoalan yang bermain di minda ku ketika itu. Entah kenapa hatiku terus terdetik nama insan tersebut. Fikiranku terus melayang memikirkannya yang sangat jauh di mata... Allahuakhbar.. Adakah ini mainan hati semata-mata untuk menguji diriku.. Ya Allah,janganlah jadikan aku hambaMu yang tidak tahu erti bersyukur di atas segala nikmat kurniaanMu...


"Rabb, jika Kau izinkan dia untuk menjadi imamku,izinkanlah wajahku untuk menjadi sinar terhadap dirinya ya Allah.. Izinkan sentuhanku untuk menjadi jalan mendekati diriMu ya Allah..Wahai Allah yang Maha Mengetahui,tunjukkanlah jalan untuk hambaMu ini ya Allah... " :')


No comments:

Post a Comment