◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah 1434 :)


Salam , Alhamdulillah akhirnya malam ni berkesempatan juga aku untuk menulis di blog ni. Selamat Menyambut Tahun Baru bagi semua umat Islam , Salam Maal Hijrah 1434. Semoga kita dapat berhijrah kepada sesuatu yang lebih baik,insyaAllah... Amin.. Dalam Al-Quran Allah ada berfirman yang bermaksud :
 "Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. " (Surah Ar-Ra'd 13:11 )


Sekarang ni aku lihat di sekeliling aku seperti ada satu trend masa kini yang mana ada 2 kelompok iaitu yang pertamanya adalah kelompok yang benar2 ingin berubah kerana Allah, mereka berlumba2 untuk mengaut seberapa banyak ilmu yang ada di sekitar mereka , berkongsi cerita antara satu sama lain untuk menjadi seorang yang lebih baik. Alhamdulillah... Syukurlah.. Tapi di sisi lain , aku melihat pulak kelompok yang berlumba2 mengejar fashion masa kini. Pelbagai pakaian yang pelik membaluti tubuh sampai kadang2 tak tahu nak cakap fesyen apa yang dia pakai. Ya Allah , peliharalah aku dan ahli keluarga sentiasa... 


Bila difikir2 balik , mungkin inilah yang dikatakan manusia akhir zaman.. Ya Allah , bila disebutkan umat akhir zaman , hati aku rasa takut sangat . Takut mengenangkan dosa yang masih banyak . Ya Allah , jauhkan aku dari sifat mazmumah.. sifat munafik.. riak.. takbur... Sungguh aku takut sekiranya perasaan2 ini menyapa diri. Moga dipelihara hatiku dari perasaan2 yang tak elok. Melihat berada di samping rakan2 muslimah ,ya Allah.. terdetik di hati rasa sangat kerdil dan kecil. Sesungguhnya masih banyak yang perlu aku perbaiki. Mudah-mudahan penghijrahan kami ini kekal selamanya dan mendapat redhaNya. Apa2 pun yang penting niat kita dalam mengerjakan sesuatu amalan semata2 ini mencari keredhaanNya. Jika baik niatnya,mudahlah jadinya dengan izinNya. Serious tak tipu! Apa pun yang jadi kat kita ,ingat Allah sentiasa ada di sisi kita. Our family sentiasa ada untuk kita :') Salam Maal Hijrah ! May Allah always bless us , Amin...

***Berfikir seketika...

p/s : Pesanan untuk diri sendiri juga...

No comments:

Post a Comment