◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Wednesday, November 28, 2012

Tulis ajelah apa2 pun kan !


Salam , okaylah , malam ni tak ada idea nak tulis apa sebenarnya. Oklah , hari ni sepatutnya aku ada class dari pagi sampailah petang pukul 6. Memandangkan minggu konvokesyen ni ramai lecturer yang terlibat mungkin , so banyak kelas yang cancel. Bagusnya sebab tak payahlah nak jalan kaki selama 15 hingga ke 20 minit untuk fakulti sebab sepanjang minggu konvokesyen yang sedang berlangsung ni , payah nak dapatkan bas ke fakulti. No choice, kena jugak jalan kaki.. Tapi...Tak bagusnya sebab final exam dah nak dekat , banyak topic yang perlu dihabiskan terutamanya akaun. 
"Setiap langkah untuk menuntut ilmu itu pasti ada ganjarannya. Yang penting niat kerana Allah ..insyaAllah.."
Selasa lepas aku berpuasa , sungguh banyak dugaannya. Pagi2 lagi dah jalan kaki ke fakulti. Kemudiannya aku ke Seksyen 17 untuk beli tiket bas pulang ke Melaka(bukan apa , kalau beli awal2, senanglah sikit. Kalau tak jadi macam sebelum ni , pukul 5 baru ada tiket bas yang available walaupun masa tu aku dah sampai seksyen 17 pukul 2 lebih.. Mujurlah Allah sentiasa memudahkan urusanku.. Aku ditemani rakan bilikku untuk ke sana. Mujurlah jugak petang tu lecturer cancel class. Ya Allah , sungguh tak larat nak bangun. Tapi masih mampu bertahan sehingga azan maghrib berkumandang. Alhamdulillah. Okay, Sebelum ni pun , masa first time kali aku nak balik ke Melaka naik bas , aku ditemani dengan rakanku jugak , Musfirah nama diberi . Alhamdulillah , ketika itu dia ingin ke sana untuk menukar tiket basnya , jadi adalah peneman untuk ke sana. Takut juga sebab aku tak biasa dengan Shah Alam ni.. Walaupun urusannya selesai awal tapi dia sanggup temankan aku sampai aku betul2 dah naik bas baru dia balik .. Allahuakhbar.. sangat terharu dengan kebaikannya.. Semoga Allah membalas segala kebaikannya... Terimakasih mus.. :') 

Dahulunya ,masa zaman2 sekolah , aku dan dia pernah bergaduh besar tapi Alhamdulillah , jarak antara kami telah memadamkan api kemarahan yang membara dalam jiwa.. Kami bertemu kembali di Matrikulasi kemudian Alhamdulillah , kami juga ditempatkan di universiti yang sama dan sekarang ukhwah antara kami semakin erat walaupun tak selalu jumpa tapi hati tak pernah melupakan. Setiap yang terjadi tu ada hikmahnya kan. Syukurlah .. Hargailah sahabat anda selagi masih diberi kesempatan untuk bersama ye .. Ukhwah itu indah :)


*Iklan sekejab: Tengah leka menaip,tiba2. "Fara! Dah 4. " Ok, sekarang Malaysia dah jaringkan 4 gol. Tahniah Malaysia!

Okay , sambung cerita tadi , hehe.. Hari ni aku cuma ada 1 class ajer , kelas mandarin! Actually , aku nak sangat belajar bahasa Arab,aku sangat sukakan bahasa Arab tapi... hmm.. nantilah aku cerita kenapa aku tak register bahasa ketiga tu sebagai bahasa Arab. Kata nak sangat belajar, tapi kenapa tak register kan ? Ada sebabnya , tunggu lah ye .. Okay , memandangkan cuma 1 class je , so lepas class bercadanglah nak buat group discussion untuk assignment yang kami kena hantar week 13 tapi lepas class tu aku naik Bas A, so bas tu menuju ke Jakel dan kawan2 aku pun nak ke sana , I mean , area2 situlah nak cari barang. aku ni tak pernah pun ke sana jalan2, tu lah first time kalinya aku ke sana, so aku ikutkan jelah walaupun sebenarnya boleh je aku naik bas tu balik sebab bas tu akan masuk ke kampus semula.

2 orang kawan aku ni dah tertarik dengan durian , so diaorang pun berhentilah makan durian. Aku dan kawan yang lain seorang ni pergi ke Jakel. Kawan aku ni nak cari baju untuk kenduri kahwin. Dah alang2 tu , aku pun ikut jelah , dapat tengok2 kain. Mana tahu ada yang berkenan di hatikan. So masuk ke Jakel , teruja sekejab. Banyaknya kain lawa2. Mata aku tertarik dengan baju kurung pahang warna hijau pucuk pisang berkain songket dan juga baju kurung moden warna putih yang ada sulaman warna turquoise. kalau nak buat baju tunang pun boleh , hee.. Subhanallah , cantik baju tu ! Dan harganya pun secantik baju tulah . RM200 and above.. Hmm , terpaksalah dilupakan niat untuk beli baju tu .


Wah ape ni? Sedapkan? 

Lepas tu jalan lah area2 situ dan kemudian sebelum balik kami singgah makan di Restoran Nasi Ayam Penyek Jawa. Lebih kurang gitulah. Dekat2 dengan Giant. Disebabkan terlalu "sedap" , aku sampai menitiskan air mata masa makan tu , hehe... Then lepas tu balik kolej . Duduk Shah Alam ni ,tu lah first time kali aku jalan2 kat area situ . Paling jauh pun seksyen 2 sebab nak ke seksyen 17 harus ke seksyen 2 dulu , hehe... Oklah , dengan membuang masa , tamatlah cerita hari ni,. heehee... Salah dan silap harap dimaafi.. Barakallahufik :)

p/s: Entri menarik untuk di kongsi, klik je sini: AinaEmir: Siapalah Aku Ni :)

2 comments:

  1. hahahax,ape laa kau dear,nothing to be thanked,kite kan sahabat ^^
    hahahax,xpe,next semkite g jejalan ea...
    selalu punn aku jalan sesorang jerr...hahahahax

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musfirah! hehe.. InsyaAllah next sem jika diizinkan Allah , kita jalan2 lah ye . Samelah kita. Selalu pun sorang2 je... Normallah tu kan.. Maksudnya takkan 24jam nak berkepit dengan kawan2, hehe. ^^

      Delete