◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Thursday, January 06, 2011

Aku Kehilangan...

Orang kata dalam hidup tak semuanya akan kekal! Setiap yang hadir pasti akan pergi..Setiap yang pergi pasti ada pengganti...Setiap yang hidup pasti akan mati..dan setiap yang hidup harus meneruskan kehidupan! 

Pada tanggal 15.0g0s.2010 bersamaan dengan 5 Ramadhan..aku telah kehilangan insan yang sangat-sangat aku kasihi! aku tak sangka bahawa ramadhan kali ni membawa pergi insan yang sangat aku kasihi...Makwe(nenek)..Masih terasa hangat pelukannya...masih terdengar-dengar gelak tawanya..Masih terbayang-bayang senyumannya...Masih jelas kedengaran suaranya! Mengapa terlalu awal makwe pergi...sedang ira(nickname yang selalu digunakan arwah untukku) masih memerlukan makwe saat ini...Susah untuk ira percaya makwe telah pergi meninggalkan kami semua......susah untuk ira percaya makwe telah tiada..susah untuk ira percaya pabila kaki melangkah masuk ke rumah makwe..makwe tiada di situ memandang kami dengan senyuman......


Ya Allah..aku terlalu merindui makwe!!! terlalu merindui!!!!!!!!!!! Kini,semuanya telah berubah! tatkala kaki melangkah masuk,mulut tidak lagi berbicara memanggil "makwe...makwe...." tatkala kaki melangkah masuk....tiada lagi ciuman dan pelukan untuk makwe...dan tatkala kaki melangkah keluar,tiada lagi pelukan dan ciuman makwe untukku..

Semuanya kini hanya tinggal kenangan.....terlalu sekejab rasanya masa berlalu..ramadhan kali itu merupakan ramadhan terakhir aku bersama makwe! Rumah pun tak seceria dahulu..hanya kesunyian menyelubungi segenap isi rumah..makwe bukan sahaja nenek bagiku malah sahabat juga teman! rinduku hanya Allah yang tahu..


Ketika tangan memegang baju arwah selepas solat,linangan air mata tak maMpu ditahan..mengalir laju..betapa ku merindui....Aku tahu bukan aku sahaja yang merindui arwah malah seluruh ahli keluargaku...Mungkin ini yang terbaik buat makwe...aku harus redha! Aku tak sanggup melihat makwe menahan sakit...Aku redha dengan pemergiaan ini.Sungguh Allah itu lebih mengetahui apa yang Dia tentukan. Terima kasih ya Allah kerana mengurniakan aku makwe sehebat beliau walaupun hadirnya cuma seketika....Lagu ni sentiasa mengingatkan aku pada arwah...semoga rohnya dicucuri rahmat... Kenangan bersamanya akan ku ingat hingga ke akhir hayatku...

Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami

Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan

Sedih rasanya hati ini bila mngenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada pengganti

Senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami
Memori indah kita bersama terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati

Sudah ditakdirkan kau pergi dulu

Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah diatas kehendak yang Esa

Ya Allah,tempatkannya di tempat yang mulia

Tempat yang kau janjikan nikmat untuk hamba Mu
Sahabatku akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada di sisi

Perjuangan kita masih jauh beribu batu

Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami

Moga amanlah dan bahagia dikau di sana

Setangkai doa juga Fatehah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solehin
Ku sahabatku kau teman sejati

No comments:

Post a Comment