◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Wednesday, January 26, 2011

Kehidupan: Kesiannya kat baby tu..



Zaman sekarang ni pelik betul la kan.. Isu-isu pembuangan bayi semakin menjadi2..Dalam dunia metropolitan ni,masalah-masalah macam ni susah nak tangani..Makin teruk..Orang yang tak ada anak sangat nya la nak ada anak..tapi mereka-mereka yang ada anak ni,sesuka hati je buang anak. Kesian kat bayi yang dibuang tu..Comel-comel semuanya..Apa nak jadi dengan dunia sekarang..Moga2 aku dijauhkan dari kelakuan sebegitu..Ya Allah..lindungilah aku selalu...

Berita hari ni pula,kanak-kanak ditikam bertubi-tubi di dalam baldi sehingga mati..Masya Allah..Kejamnya mereka yang melakukan perbuatan itu..Apakah mereka sudah tidak ada sedikit rasa belas kasihan dan kasih sayang di hati? Apakah sudah hilang perikemanusiaan di hati mereka sehingga mereka tergamak melakukan perbuatan-perbuatan keji tu..

Di mana rasa kasihan? Yang ada hanyalah nafsu yang menguasai diri sehingga sanggup melakukan kejadian sekejam itu..Baru-baru ini juga dalam akhbar,seorang kanak-kanak didera oleh ibu tiri dan bapa kandung sendiri sehingga akhirnya dia meninggal..Apa salah kanak-kanak itu..Dia hanyalah kanak-kanak yang tidak mengetahui apa-apa..pabila dimarah,dia hanya tahu menangis..Pabila dipukul,dia hanya tahu duduk diam tanpa menyelamatkan dirinya..

Kasihanilah kanak-kanak itu..Bayi-bayi yang tidak berdosa..kenapa dia mesti menanggung keperitan sedangkan kita yang melakukan kesalahan..Berani buat beranilah tanggung.

Anak itu anugerah Allah..Amanah daripada Allah..

Anak-anaklah yang akan menyelamatkan ibu bapanya dari seksa kubur dan neraka..Doa anak-anak untuk ibu bapanya..

***Berfikir seketika

share link : Harapan tanpa suara

Harapan tanpa suara..

Di dalam kandungan ibuku tersayang
Amannya kurasakan
Degupan jantungmu, jantungku
Irama penuh syahdu


Kuingin rasai kehangatan pelukan
Belaian kasih sayang
Kujaga kau di hari tuamu
Andai panjang usiaku


Namun hanya harapan tanpa suara
Di dunia cuma seketika
Jasad kaku dibaluti kertas usang
Terbiar bagai sampah terbuang


Dimanakah ibu, dimanakah ayah
Bonekakah atau manusia
Anak tidak berdosa menjadi mangsa
Oleh hawa nafsu yang serakah

No comments:

Post a Comment