◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Monday, June 23, 2014

Mencari yang SEBENAR


Perjalanan hidup ini harus ku teruskan walau seberat mana dan seperit mana dugaan yang menimpa. Sungguh benar kata seseorang. Mencari yang benar dan sebenar-benarnya itu tersangat payah. Mungkin masa ini belum lagi tiba saatnya untuk aku menjumpai yang sebenarnya itu. Tetaplah tabah wahai hati yang rapuh. Ku tahu kau kuat. Ku tahu kau mampu menempuh apa jua yang datang melanda. La Tahzan.. Innallah ma'ana..




Mengharap pada manusia, sedangkan bayangannya pun hilang dalam kegelapan. Mengharap padaNya, Allah sentiasa mendengar dan ada buat kita. Menangislah sepuasnya andai itu dapat meredakan rasa yang tersimpan di hati. Di sebalik tangisan itu, telah Allah sediakan sesuatu yang indah. Di sebalik linangan air mata itu, telah Allah janjikan sebuah kebahagiaan.. 

Tenanglah wahai hati. Teruskan juga perjalanan ni. Masih ada hati yang perlu dijaga. Jangan mudah kecewa dan mengalah. Walaupun kau nampak keseorangan tapi sebenarnya you're not alone. Allah sentiasa ada dengan kau. Jalan ini pasti akan Allah mudahkan selagi kau masih teguh berpaut padaNya setiap saat dan ketika. 

Sahabat sejati sukar untuk dicari umpama mutiara di tengah lautan. Andai Allah telah pertemukan kau dengan dirinya, hargailah dia sebaiknya. Jangan biarkan dia pergi begitu sahaja...

No comments:

Post a Comment