◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Monday, May 30, 2011

Saya suka Handbag !



Lamanya tak update . Malam ni nak talk2 pasal handbag ! Menarikkan. bagi orang perempuan , handbang ni satu kewajipan . Satu kegilaan ! Boleh dikatakan majorit kaum hawa pasti menggilai handbag malahan ada yang sanggup berhabis duit beribu2 untuk membeli handbag. Yelah , Kaum hawa kalau tak pakai handbag bila keluar rasa tak selesa pulak kan.

Bermacam2 jenama handbag ni. Antara jenama2 yang popular Alain Delon,Polo,Bonia. Haishh .... banyaklah ! Payah nak sebut . Takut tersalah pulak sebutnya. Kalau yang berkerjaya tu mungkin menggemari handbag2 yang berjenama. Yelah,nama pun berkerjaya . Pasti akan ade suara2 yang bertanya " berapa harga handbag yang awak beli tu ." Atau mungkin " Jenama apa handbag tu " Hmm.. Biasalah . Masyarakat sekarang ni . Nak yang brand2 je. Sampaikan orang yang kurang berkemampuan untuk membeli handbag2 yang berjenama terasa segan pulak dengan handbag yang dipakainya.

Ingat ! Berjenama macam mana pun benda tu , kulit macam mana pun benda tu bila kita mati tak bawak pun .Teringat dengan entry kak Aina dalam blog beliau . Bila mati tak bawak pun . Kadang2 dalam berbelanja ni tak salah nak pakai yang bagus mungkin kita diberi rezeki yang lebih oleh Allah . Tapi cuba kita fikir dengan orang2 yang kurang bernasib baik macam kita . Jangankan handbag yang berjenama , mungkin makanan pun tak mampu nak beli.

Jika kita rasa kita senang , sebenarnya ada yang lagi senang dari kita . Kita tak perlu berhabis banyak sangat duit semata2 untuk berbelanja .Simpanlah sedikit duit tu untuk kegunaan lain pula . 

Tak salah kalau kita menggemari handbag malahan diri aku sendiri pun antara penggemar handbag cuma kita perlu jagalah batas2 dalam berbelanja tu . Jangan terlalu mengikut kehendak melebihi keperluan.

Kalau minat sangat dengan handbag,tak salah kalau kita beli handbag tu tapi jangan sampai beli banyak2 then tak pakai pulak . tersimpan je. Kan membazir namanya tu. Berhabis duit nak beli tapi tak pakai .Kita jugak yang rugi . betul tak ? 

*Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment