◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Tuesday, May 03, 2011

Majlis Anugerah Kecemerlangan !


Alhamdulillah akhirnya apa yang aku impikan dulu jadi kenyataan ... Kerana keputusan SPM , aku berjaya melayakkan diri aku untuk mendapat anugerah kecemerlangan . Syukurlah .. Kenangan terindah sepanjang persekolahan .. Masa aku form 4 , aku hanya mampu melihat dari jauh kakak2 and abang2 naik ke pentas untuk menerima anugerah pelajar cemerlang SPM . Dari situ aku simpan azam untuk naik ke pentas tu satu hari nanti sebagai pelajar cemerlang Spm.. Kalau ikutkan result SPM aku tak adalah cemerlang mana tapi syukurlah kerana reslt tu aku berjaya menjadikan impian aku satu realiti. Betullah kata orang ,

 "Kejayaan itu bermula dari satu angan2 kemudian diri kita sendirilah yang akan menjadikan ia realiti!!!" 

Aku tak setuju bila orang kata angan2 tak bawa ke mana2 pun .. Ye betul angan2 cuma melekakan tapi semua tu bergantung pada diri kita sendiri .. 


"Kalau kite terus hanyut dibawa ombak fantasi , angan2 itu takkan menjadi impian .."

Tapi jika kita bangun dari mimpi,berusaha menjadikan angan2 itu satu realiti , insyaAllah kejayaan menanti kita di penghujungnya ..
"Berusaha , Berdoa , Bertawakal ..."
Sexy Rafia High Heel Wedge Sandals and wide range of Unique Wedge Sandals at ElectriqueBoutique.comOk,sambung cerita : masa nak amik sijil tu , Ya Allah .. punyalah nerves.. dengan kasut tumit tinggi,nak naik pentas ! peh memang nerves lah .. first nerves sebab nak amek sijil atas pentas .. second punyer nerves pulak sebab takut terjatuh atas pentas tu . Kalau jatuh ,memang malu gile lah ! Dah lah photographer sikit main ramai lagi ! huhu .. Gempaklah kalau aku jatuh ... 


"Sentiasa berdoa supaya semuanya berjalan lancar .Allah itu Maha Mengetahui.."

 Alhamdulillah semuanya ok .. Walaupun perasaan nervous tu ade , tapi nasib baik lah tak pape..

Sambung lagi cerita : Lepas je amek anugerah , aku dengan kawan2 aku apa lgi , sesi mem"perasan" kan diri lah .. posing sana posing sini. Tapi kan , gambar yang amik tu tak banyak pun sebab macam2 hal nak settlekan .. Baru nak posing , cikgu panggil. Baru nak posing, orang lain panggil .. Aduhai .. Tapi tak pelah . Ada sikit pun ok .. cumanya aku tak dapat nak bergambar dengan sorang classmate aku : Anis zain ! DIe macam chipsmore , kejab2 hilang .. Tak ada rezki tak apalah ... 

Ok lah, tutup cerita ni dengan kata-kata motivasi daripada Ibnu Yusuf. Katanya..

"Kesusahan yang dialami kerana berusaha untuk berjaya hanya sekejap sahaja kemudian akan senang seumur hidup. "

***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment