◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Saturday, May 07, 2011

Merisik , Meminang dan Bertunang Pokcu...


Baiklah. Ini tentang kami. So, dah pukul 1.05 am... tapi rumah aku lampu maseh lagi terang benderang , riuh suara adik2 sepupuku , makcik2 ku , pakcik2 ku dan kami adik beradik! Kemeriahan suasana untuk menanti majlis esok. Merisik, meminang dan bertunang yang akan berlangsung lepas Zuhur ... hehe .. Excited pulak nak pergi ni. Tema yang dipilih oleh paksu aku adalah PINK! Pergh! Memang smartlah!!! Meriah beb ... Hantaran pink! Rombongan nak pergi esok pun pink, seronok sangat.. hehe.. Macam boria kan tapi cantik pakai kaler tema ni. 

 Sekarang ni rumah masih lagi bising! Dapur masih lagi terang! Maklumlah, tadi sibuk buat persiapan akhir dulang2 hantaran! My mum dengan kak Nong buat sirih junjung... Mokde pulak buat buah-buahan.. 

Gubahan pada dulang hantaran dibuat oleh My beloved mum: Puan Mahiran binti Mohd Said bersama dengan jiran kami: Cik Gayah! 

Cantik2!!! Lepas ni tak payahlah nak bazir2 duit hantar kat orang lain, my mum can do it... Dok bual2 dengan paklong pasai dialog tok esok.. Tergelak2 pecah perut den semua ... Kelakar betul! Antaranya:


Paklong : ok2 , macam ni lah .. " dengan lafaz bismillah ....." (belum sempat paklong aku sambung, aku dah sambung dulu ..hehe)

Aku : Saya merasmikan majlis pertunangan ini , (yang lain gelak meriah terutama sekali akak aku , haha .. kelakar lah ..)

Bukan apa. Pak long tu tengah nerbes dok pikir nak cakap apa esok. Dok cari ayatlah tu. hehe. Tapi dalam kemeriahan ni, teringat kat arwah makwe.. Kalau arwah makwe ade mesti tersenyum je pandang kiteorang .. Makwe suka tengok bila orang2 ramai datang rumah... Sunyi rasanya tak ada makwe kat sini.... Rindu sangat2 kat makwe... ya Allah , Rindu sangat! Semoga makwe ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman .. Aamin... Esok pagi nak pergi kubur, insyaAllah .... 

Semoga dipermudahkan segala urusan esok ... Mudah-mudahan , amin ... Seelamatt bertunang paksu !! Semoge kekal hingga ke jinjang pelamin hingga ke syurgaNya, hehe ... :)

No comments:

Post a Comment