◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Saturday, February 07, 2015

MyKarya: Tak Mudah ku katakan CINTA

Tak mudah untuk aku katakan aku cinta
Tak mudah juga untuk aku melupakan apa yang aku rasa
Tak mudah untuk ku tepis bayangannya
Tak mudah juga untuk aku melupakan dirinya

Pertemuan yang singkat memberi 1001 hikmah tersembunyi
Aku yakin dengan ketentuanNya
Walaupun pahit untuk ku terima
Namun ku yakin Engkau Maha Mengerti rasa hati ini

Terima kasih ya Allah
Kerana telah menghadiahkan dia dalam hidupku
Memberi aku peluang untuk mengenalinya walau hanya seketika
Mengenalinya satu anugerah
Kehadiran dia banyak merubah aku
Aku bersyukur ya Allah
Walaupun tidak kau takdirkan untuk kami bersama

Ya Allah
Kau Maha Mengetahui apa yang aku rasa
Kau Maha Mengerti apa yang aku lalui
Berilah aku kekuatan untuk melepaskan dia sepenuhnya
Dari pengharapan yang terlalu tinggi ini
Agar aku yakin untuk terus melangkah ke hadapan
Menerima segala ketentuanMu yang Maha Mengetahui

Ya Allah
Kau letakkanlah kebahagiaan di hati hambaMu ini
Tatkala melihat kebahagiaan dia bersama pilihannya yang telah Engkau rencanakan
Redhakanlah hatiku dengan apa jua ketentuanMu ya Allah
Jika pasrah itu menyerah dan redha itu mengikhlaskan
Sesungguhnya ya Allah
Aku sedang cuba untuk merubah pasrah menjadi redha
Agar aku merasai manisnya ujianMu ini
Aku aku sentiasa bersyukur atas segala nikmat yang masih Kau berikan buatku

Yakinkanlah hati hambaMu
Untuk bangkit dari kekecewaan
Moga ujian yang Kau berikan ini
Menjadikan aku hamba yang semakin dekat dengan Penciptanya


Hamba Allah,
Farra Miera
2B-01-40(A) / 080114 / 09:47pm


"Sunset dipetang hari ,walaupn terasa bahang disebabkan sinaran matahari , aku tetap melindungimu kerna aku amat menyayangimuu.." (Marul Apexx 2015)

p/s: credit photo to Marul my sepupu. Sory epen, cilok dari fb anda. 

No comments:

Post a Comment