◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Friday, February 25, 2011

Sesuatu berlaku ! heee

Salam midnight blog ! hehe.. sebelum ni aku ade citer aku pegi jalan dengan akak aku kan .. hehhe.. hari ni kami pergi berjalan lagi ! hehe.. Akak aku lah,dok uma bosan.ape lagi,ajak jalan la.Amik2 gambar ! sape kate jalan perlu ade banyak duit? haha.. tahu tak masa kiteorang jalan2 kat jambatan old bus station uh,ade la sorang mamat ni seberang jambatan tu dengan geng die.berdua..tdo sambil dengar lagu..hahha..perbualan kiteorang lebih kurang macam ni la..*mase tu kami berada tidak jauh dengan mamat tu.kiteorang kat tangge nak naik ke seberang nak pegi kat moto la.nak beredar pegi jonker walk
.

Aku: Diorang ni kenapa tak tidur kat rumah aje ? Dah la panas.Tidur kat rumah lagi best.

My sis: Entah ! Mane aku tahu diorang. Biar jela

Tiba2 mase kiteorang kat motor...aku tanye something kat akak aku..

Aku: Dia dengar ke ape kite cakap tadi kak ?

(mase tu budak laki tu bangun dari tempat die tdo menuju ke jambatan)

My sis: Entah la. dengar kot !

(time tu aku dah gubra giler la kan.takut ! haha.. dalam imaginasi aku dia nak datang kat kiteorang orang sebab terdengar ape kiteorang cakap ! haha..tapi tak mungkin dia dengar.jauh kot !)

Aku: Kak,cuba kau bayangkan dia bangun terus datang kat kite. Kejar kite ! Baik ko cepat ! Dia dah bangun tu !

(nada suara aku kedengaran cemas. hehe)

My sis: Memang tak ar kan.

(mase tu budak tu semakin hampir.aku semakin takut.aku suruh akak aku cepat ciket,hahha..imaginasi aku semakin giler,haha)

Aku: kak cepat lah ! kang betol2 die datang ! 

My sis: kau ni buat aku gubra jelah ! 

(aku tahu akak aku pun rasa macam yang aku rasa ! panik ! cemas ! haha..die sampai je kat tangga terakhir kiteorg dah jalan.sepantas kilat aku suh akak aku bawak cepat sikit motor tu.takot2 dia tarik belakang moto tu,haha ! giler betul imaginasi aku ni ! haha..memang terbaik !takot punyer pasal !!! haha)



haha.. then kiteorang ke jonker walk .. tahu tak during my "tour" around JONKER WALK with my sis, suddenly a guy passing to me n said " ARE U TWIN?" errmm.he looked so puzzle just now..n my sis n i said " NO..." why i have to answer the same question everytime i hang out with my sis...kadang2 rasa seronok pulak.. hehe.. rasa nak je cakap " ha ah,ye kami kembar.cuma saya 4 tahun lewat je,heheh.." tak baik pulak nak kenakan orang macam tu ! haha.. dah diaorang dok tanye macam tu. haha..

Tapi sebelum ke jonker walk,mase kat jambatan tu kiteorang jalan2 kat area bangunan yang ade seni lukis tu.Sebab dekat je tempat tu dengan jambatan ! its look great ! sangat teruja tengok bangunan yang dilukis dengan gambar2 sejarah melaka ! Dah penat tu,kiteorg balik la ! takkan nak bermalam kat ctu plak kan ? hehe..Malam pulak baru teringat nak update blog then ayah dengan mak aku ajak keluar.hehe..kiteorang pegi makan kfc. Ok lah tu ! kat kfc tu pulak dok lentok layan lagu jiwang2 je. Bosan betul la.. Bukak la lagu yang rancak2 ! Minggu depan akak aku ajak jalan tempat lain pulak ! huh.. Ni ade gambar2 kiteorang jalan petang tadi.hehe..

NI TEMPAT2 YANG ADE LUKISAN TU,YANG AKAK AKU NAK PEGI SANGAT ~ HUHU

NI LAH JAMBATAN YANG AKU CAKAP JUMPE LAKI TU,HAHA..LAWAK !

NI SEKITAR JONKER WALK !



No comments:

Post a Comment