◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Wednesday, February 16, 2011

Leteran itu ujian :)



Salam. Ya Allah , ujian2... Teringat kata-kata cikgu sekolah dulu...kalau dengar mak atau guru membebel,anggap je mereka sedang menyanyi lagu untuk anda.. Macam mana lah tu.. Aku salute lah pada insan2 yang dapat berbuat begitu.. 


Memanglah bebelan guru ataupun ibu bapa itu mempunyai seribu satu nasihat yang kita takkan dapat kat mana-mana tapi bosanlah kalau hari2 nak membebel nak bising. Ya ,salah aku juga. Kalau kita tak ada buat salah takkan orang nak marahkan.. Tapi kadang2 orang yang sabar pun boleh hilang sabar . Orang yang pendiam pun boleh jadi bising ! Hebat sungguh lah yang namanya membebel ni kan. Boleh buat orang stress tahap giler! Hebatlah kamu leteran! Hebatlah kamu bebelan ! 

Tapi nak buat macam mana..kalau difikir2 balik the reality is :


Leteran itu sebenarnya sayang, sikap dingin itu sebenarnya sayang, melebihkan orang lain itu hakikatnya sayang, marah dan rotan itu juga sebenarnya sayang… 


aduh, luar biasa sekali bentuk kasih sayang ibu bapa seperti ini.

Yang penting kena sabar dan mencuba merubah perangai mungkin itu adalah yang terbaik..Sabar tu kan separuh daripada iman. Orang yang kuat kan orang yang berjaya menahan diri dari marah. kena sabar! sesungguhnya sabar itu adalah perkara yang paling mulia...Take a breath..Think deeply...one day u will see the advantage of "leteran dan bebelan" itu to yourself..

***Berfikir seketika 

No comments:

Post a Comment