◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Saturday, February 19, 2011

Kawan tapi orang kata mcm kembar ?!?!



Salam blog ! hari ni nak cakap pasal kawan aku dulu.. hehe .. Dulu aku ada seorang kawan .. dia ni kepoh same macam aku .. Kiteorang kenal masa form 1..tyme tu aku same kumpulan sivik dengan dia.. tyme tu berlaku salah faham .. start tu la kiteorg rapat ~ hehe.. die ni baik.. kelakar ! haha.. bes kawan dengan dia.. ada sekali tu aku gaduh besar dengan dia ,tyme tu masa form  3.. Dalam berkawan biasalah kan..kalau rasa something yg tak bape bagus,takkan kita nak terus ckp kat die kan..mesti rasa cam segan and takot..Luahkan pada kawan yg lain..yang akhirnya telah merosakkan segalanya..Mungkin itu dah menjadi ketentuanNya dalam menguji persahabatan kami ! siyes aku memang menangis gler3..sedih sangat ! aku duk sebelah dia.. bila duduk sebelah dia,die pusing belakang..sedih ! beberapa hari aku dan dia tak bertegur.. siyes aku rasa sunyi sangat .. tersangat2.. kawan2 pun ade yg perasan ! sampai satu hari tu aku jumpa cikgu bm aku..depan cikgu tu aku menangis2..


Then cikgu offer nak tolong baikkan kiteorang..tapi aku diam je..cukuplah bagi aku bila aku dapat luahkan rasa sedih tu kat cikgu..at least beban yang aku tanggung berkurang.. masa tu aku rasa sunyi sangat3 ! Pastu cikgu pun ade berkongsi cerita cikgu dengan aku.. Kisah cikgu lagi complicated dibandingkan dengan aku.. mungkin kami dah terlalu rapat sampai aku jadi sedih cam tu sekali.. Yelah,die jelah kawan aku..maksud aku kawan rapat ! ape2 semua dia..Mungkin antara kami ada chemistry kot.. hehe.. Sebab masa reunion tu aku pakai baju merah then kebetulan pulak sama warnanya dengan baju die,hehe.  sweet ! hehe .. ada yang kata bila kiteorang berjalan muke nampak macam adik beradik .. hehe.. 1st tyme dalam hidup ! tapi dia lagi cantik !

 Masa kiteorang form 4 tiba2 semuanya berubah! jadi semakin dingin .. semuanya berubah ! semuanya lain.. entahlah.. start dari tu la kiteorang dah tak rapat .. sedih.. tapi setiap manusia tak lari dari melakukan kesilapan .. salah aku jugak kan.. tapi semua tu mengajar aku erti persahabatan yang sebenar .. tapi persahabatan dengan dia adalah perkara yang paling bahagia.. Aku still simpan mesej2 dia yang menarik ! contohnya: walau apepun yg terjadi kita tetap kawan. segala pergaduhan dan pertelingkahan mungkin akan merapatkan lagi hubungan namun adakala ia cuma merenggangkan lagi persahabatan.. takkan sama macam dulu .. dah lain dah .. susah kan macam ni .. tapi siyes aku memang rindu dia .. rindu dia ! haha... ***berfikir seketika

No comments:

Post a Comment