◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Tuesday, May 13, 2014

Back to school, Masjid Selat, Chef puding!

Salam,

Alhamdulillah. Memandangkan malam ni mood macam baik je nak update blog, so malam ni nak kongsi sikit aktiviti sepanjang cuti mid-sem yang lepas. Cuti tak adalah lama pun. Seminggu ajer. hehe. Tapi seminggu tu lah yang seronok plus sedih. Hahaaa.

Baiklah. Memandangkan masa nak balik Melaka tu, tiket bas aku pukul 8.30 malam, as usual aku akan naik teksi. Tapi selalunya kalau bas malam aku akan balik dengan kawan2 walaupun kat terminal tu nanti kitaorg naik bas lain2 nak balik negeri masing2. So, for the first time aku sorang2 gi terminal. Cuaknya memang tak payah cakaplah. Tiap kali lepas solat, doa supaya Allah mudahkan. Dah naik teksi, teksi pulak melencong amik customer lain. Adeehh. Pak cik ni. Aku dah cakap bas aku 8.30 malam tapi dia macam relax je. 8.25pm aku masih belum sampai terminal.

Bayangkan aku punya cuak tu Allah jelah yang tahu. Pak cik tu pulak relax dia tu. Haihh. Macam2 cerita yang keluar. Aku senyum jelah. Padahal air mata dah bertakung ni. Kalau bas tu jalan, habislah aku. Dahlah malam. Mana aku nak cari tiket lain. Selawat dan terus selawat. Doa dan terus doa. Itu aje pilihan yang aku ada untuk tenangkan hati. Tepat 8.30pm sampai terminal, bas dah siap menunggu. Alhamdulillah tak kena tinggal. Tapi pak cik, saya minta maaflah sebab terosakkan pancing pakcik. Hahaa. Sampai rumah tengok2 mata kail tu dah dok cangkuk beg aku. Adeehhh. Tu kalau terduduk, bocor tau! lols.


Ni musfirah namanya. Lama kot kitaorang lepak kat sekolah. Tu pun ada cikgu yang tak ada. hehe. kalau tak mesti lagi lama.. hehe


Sampai rumah tu satu kegembiraan yang teramatlah. Masalah2 yang ada semua aku dah tinggalkan sepanjang highway, haha. Ok, Tak payah cerita banyak sangat. Sepanjang seminggu tu macam2 jugak aktiviti. Paling best sekali bila aku dapat jenguk cikgu2 sekolah menengah. Tapi sedih sikit sebab Ustazah Mas tak ada. Alhamdulillah cikgu2 tu masih kenal aku. Cikgu Rosmini cikgu BM kesayangan aku. Paling lama sekali berborak dengan cikgu Rosminilah. Macam2 cerita. Jumpa cikgu2 lain macam cikgu Marina, cikgu Rozana, Teacher Koh, Ustazah Rohaini and cikgu Rafeah.

Lepak pulak kat bilik muzik. Main gamelanlah, sarong peking (ejaannya aku tak ingat dah). Dulu masa sekolah amik muzik. So retilah nak main alat2 muzik tu. Hehee. Ok habis. Move on to aktiviti seterusnya. Pergi Masjid Selat dengan kak Iti, Firdaus (adik kak iti), aca dan aku. Masjid Selat salah satu masjid favourite aku. Suka sangat duk situ. Sampai berangan-angan nak nikah kat situ. hahaa. ( jauh kot dari rumah. Bab berangan aku memang suka. haha).



















Dok rumah, tetiba datang mood rajin aku nak mencuba-cuba resipi baru. Tak adalah baru sangat pun. Aku tetiba mengidam pulak nak makan Puding Kastard Berkuah. Masa E-day kak Shira, ada dessert ni. hahha. Lepas tu mengidam pulak nak makan Puding Roti gara-gara teringat hidangan ni masa kat Parlimen sem lepas. Oh ya. Sem lepas kitaorang memang banyak event. Nantilah kalau aku rajin, aku kongsikan sem lepas punya cerita. hehee. So, tak nak tulis pepanjang sebab aku rasa ni pun dah tersangatlah panjang. haha. Jom tengok gambar! 






p/s: Entry ni aku dah tulis lama dah tapi disebabkan faktor2 kemalasan dan ketiadaan wifi kolej yang semakin mengiler, terpaksalah aku save as draft je. Cuti tu dah beberapa minggu berlalu kot. haha. Nak masuk cuti pesta gawai pulak lepas ni. Enjoy your reading! :)


No comments:

Post a Comment