◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Saturday, February 23, 2013

Dia Gembira,Kita Tumpang Sekaki

 Bertemu insan yang akan berkongsi suka duka bersama :')

Salam , 

Selalu kita dengar orang cakap , "bila dia gembira, kita pun tumpang gembira sekali... " . So , itu semua lumrah kehidupan. Ramai dalam kalangan kita, bila kita gembira , dia pun akan kata , dia juga tumpang gembira. Tapi berapa ramai pulak antara kita akan kata bila kita sedih , dia pun tumpang sedih??? Tak ramaikan ? Hanya sedikit bilangannya. Apapun , itu semua adalah lumrah kehidupan. Bila gembira ramai yang datang tumpang sekaki tapi bila sedih dan susah tak ramai yang akan sudi untuk menghapus kesedihan dan kesusahan kita. Nak tumpang sekaki jauh sekalilah! Ambil tahu pun tidak. 

Macam biasalah gambar  (search google) copypaste,heee

Tak usah sedih dan berduka lara sebab Allah sentiasa ada buat kita walau di mana sekalipun kita berada. Selagi kita ingat pada Dia, Dia akan sentiasa ingat kita. insyaAllah. Tak kiralah saat kita sedih ke, gembira ke. Everytime! 

Bersyukurlah seandainya kita diberikan insan2 hebat yang sudi berkongsi suka dan duka bersama kita tanpa mengira siapapun kita. Miskin ke kaya , pandai atau tidak sebab di mata Allah tak ada bezanya. Amalan kitalah yang akan membezakan satu dengan yang lain :)

***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment