◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Sunday, February 24, 2013

Kenangan Itu Indah !


Salam , dengar lagu Kurik Kundi then tiba2 tersenyum sendiri. Rindu kat kawan2 tarian dulu. Rindu kat bilik Muzik yang jadi tempat latihan kami. Rindu semuanya! Macam biasalah ,kalau dah Melaka tu , Dondang Sayang memang takkan lari. WAJIB! Persembahan Dondang Sayang ada 2 version. 1 perlahan, serious memang mengantuk! 2nd rancak! Tu memang seronok! Kemudian tarian lagu Kurik Kundi (agak lama sebab lagu tu kan lama! hehe) then lagu Hala Timur. Yang ni agak penat dan mencabar jugak sebenarnya tariannya. Zapin tu aku tak sempat pulak belajar sampai habis. Gambar2 memang banyak kitaorang ambil, maklumlah masa tu kami ni pantang jumpa kamera. Tapi sayangnya cikgu kata gambar2 tu dah hilang . Agak sedih dan kecewa tapi tak apelah. 

Form 4 aku tak terlibat dengan apa2 lagi sebab aku dah berada di sekolah yang baru. Aku just jadi Pengawas Pusat Sumber je. Suasana yang baru. Sedikit sebanyak mengganggu emosi aku. Masa di sekolah lama, kitaorang yang join tarian ni majoriti pengawas sekolah. hehe. Aktifkan kitaorang? hehe..  KENANGAN !  


Masa sekolah rendah pulak, darjah 4 aku masuk pertandingan bersyair. Masa tu aku student baru kat situ.  Memang cuaklah beb! Masa sekolah rendah, aku aktif sukan. Darjah 6 pulak, orang kata "banyak giler" kenangan yang aku dapat kutip. Seronok. Pernah tu masuk pertandingan menyanyi ( Program lepas UPSR ) . Cikgu kata aku sesuai lagu Nazam Berkasih. Balik sekolah ajak mummy aku cari CD tu tapi tak ada rezekikan.

Aku pakai jubah seluar (jubah tu kainnya ada 2 lapis) so ada 2 colour, dalam merah dan luarnya pulak warna hitam. Then mama dan akak pakaikan aku selendang warna merah hati. Plannya nak nyanyi lagu Balqis , last minute CD hilang entah ke mana. Nak taknak kenalah nyanyi Lagu RINDU.  Sebelum tibanya peringkat akhir pertandingan tu, kitaorang ada acara di padang. Suara aku memang rockers giler lah wei sebab sokongan yang tidak berbelah bagi pada rakan sekelas masa tu,hehe. Lagipun suara aku tak sedap pun. haha (Malam sebelum tu mummy kata nyanyi jelah lagu Awie ke, Ella ke. Takpun Amy search ! haha)


Masa Audition tu ramai jugak kawan2 aku yang join. Memandangkan penyanyi kelas kami, Nina tak ada time tu, jadinya kitaorang lah seronok2 join. hehe.. Aku, Imnie, Mai dan ada lagi rasanya tapi aku tak ingat! Time tu aku bawak lagu Syura. Mai dan Imnie tak berapa sure. Sama ada lagu Pudar ataupun sama macam aku. Seronok time tu! Kalau nak diceritakan, memang tak cukup kertas nak menulis! Terlalu indah!

Tapi lumrah kehidupan. Setiap yang manis pasti kan ada pahitnya. Apapun kenangan itulah yang mengajar kita untuk lebih berhati-hati dan lebih menghargai setiap detik yang ada. Kata orang, kita mungkin akan kehilangan orang yang atau barang yang kita sayang, tapi kenangan yang pernah dilalui bersama takkan luput dalam hati dan fikiran. Sentiasa segar bak bunga di taman.

Kadang2 kita terlalu merindui seseorang itu bukan sebab kita memang benar2 rindukan dia, tapi sebab kenangan yang ada antara kita dan dia. Kalau aku , aku rindu dua-dua! Tanpa dia, kenangan tu takkan ada kan? Walaupun orang tu tak pernah sekali pun ingat kat kita ( cuma ingat bila kita tegur atau terlihat gambar) , kenangan itu pengubatnya. Hargailah kehidupan ini. Perbaiki apa yang kita rasa kurang. insyaAllah semuanya akan okay ! Amin... Kenangan itu Indah!

"Friends may come and go but the memories are there FOREVER " :')

***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment