◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Sunday, February 17, 2013

Jangan Berlagak Sangat Boleh ?

Tengok Aaron teringat Nora Elena :)
Salam , terimakasih kepada anda2 yang sudi meluangkan masa di blog yang tak seberapa ni, huhu. Bosan kan blog ni. Maaflah. Tak pandai nak ambil hati sangat. Aku tulis je apa yang aku rasa menarik untuk aku tulis. Oklah , seperti biasa , hari Sabtu ada #FearFactorSelebritiMalaysia kan. Honestly aku jarang layan. Kadang2 banyak episod dah tertinggal. Cumanya baru2 ni aku start layan Fear Factor ni. Mungkin sebab kak bedah ada. Hehe .. Kak bedah hok aloh. Sape je tak kenal kan orang yang comel dan sweet ni #HairulAzreen. 

Ni ha, kak bedah hok aloh. hehe
So, bila dah dok depan tv melayan Fear Factor ni, adalah salah seorang peserta yang aku kurang gemar dengan sikap dia. Episod2 sebelum ni aku okay je tengok dia.( tapi kadang2 tak okeylah,hehe) Bila tiba episod ni, haishh bertambah2 tak okey aku  tengok dia. Kalau kita tak suka orang, banyak lagi orang tak suka kita. Mohon maaflah ye. Entry ni bukan nak memburukkan siapa2. Cuma aku tulis perkara yang aku rasa betul. Ye, memang betul bila tiba rancangan2 yang macam ni, psycho dari orang lain itu memang ada sebab masing2 berebut untuk menjadi juara. Tapi come on lah. Kita bukan budak2 lagi. Kalau ye pun nak psycho orang, banyak cara lain yang kita boleh buat. Bukan dengan cakap besar dan buat aksi2 yang tak sepatutnya. 

Bersyukurlah sebab Allah tak turunkan musibah time tu jugak . (maksud aku time2 dia tengah buat aksi2  atau cakap perkara yang tak sepatutnya tu) . Bersyukurlah sebab Allah masih beri peluang buat anda untuk terus beraksi kat program tu. Kalau tak, episod sebelum tu dah tersingkir dah. Entah kenapa tiba2 pihak program kata tak ada penyingkiran pulak. Pelik bin ajaib sebab setiap minggu ada penyingkiran, tiba giliran anda, tiba2 tak ada. Tu pun masih tak mahu bersyukur ke? Nak jugak buat penonton rasa marah dan benci dengan anda. Suka ke penonton benci kat anda?



Kita sebagai manusia ni janganlah berlagak sangat. Penulis ni pun bukannya orang yang baik . Kadang2 ada salah dan silapnya jugak yang kadangkala penulis tak sedar. Kadang2 penulis juga terlupa untuk bersyukur dengan segala nikmat kurniaanNya.. Itu lumrah kehidupan. Manusia tak lari dari melakukan salah dan silap. Cuma sebagai manusia, kita tak usahlah nak berlagak sangat. Rasa diri cukup hebat ke. Kalau kita rasa kita bagus, sebenarnya kat luar sana ada lagi manusia yang lebih bagus dari kita. Banyak lagi cara nak psycho orang, bukan dengan cara macam tu. Masing2 ingin menjadi juara tapi apa salahnya kalau kita juga saling memberikan semangat antara satu sama lain. Aku tengok rakan2 yang lain ok je support antara satu sama lain. Jarang sekali aku nampak diaorang tu cuba menjatuhkan. Kalau ada pun,cara mereka sangat baik. Baik dari tingkah laku atau tutur kata. Kalau boleh, kita cubalah jadi orang yang disenangi. Jangan jadi orang yang hadirnya dibenci, matinya di syukuri. Ya Allah , jauhkan penulis ini dari situasi yang macam tu ya Allah... 

Mudah-mudahan kita semua sentiasa dilindunganNya. Sentiasa diberkati dan dirahmati... Dijauhkan dari apa juga keburukan... InsyaAllah.. Amiin.. 

p/s : Mohon maaf di atas salah dan silap penulis sepanjang menulis di blog ini. Barakallahufik... 

***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment