◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Friday, February 08, 2013

Tulis yang BAIK-BAIK tapi ...


Salam, Alhamdulillah hari ni masih dapat bertemu dengan penghulu segala hari, Jumaat. Oklah , semalam ada orang yang cakap kat aku " Post yang baik-baik (entry aku), tapi orangnya biasa-biasa je." Oklah , let me explain here supaya benda ni tak berlanjutan dan orang lain tak salah anggap dengan aku. Bak kata kak Aina, "Lagipun, bila tulis, mulut kita terjaga. Kita tak akan keluarkan benda-benda mengarut. Kalau bercakap dalam keadaan yang sakit hati atau marah, mungkin ada benda yang keluar yang sepatutnya tak keluar. Kalau menulis, kita sempat lagi untuk berfikir." AinaEmir: Tulis Jangan Cakap

"Writing is the best way to talk without being interrupted." Jules Renard 

Oklah , kalau ada yang baca link dari blog kak Aina tu jangan salah faham ye. Kami tak berkelahi sama sekali ye. Entry tu menarik dan sesuai digunakan untuk semua orang bila nak tulis sesuatu dalam emosi yang tak menentukan. Untuk mengelakkan salah satu pihak kecil hati atau mengeluarkan kata-kata yang tak sepatutnya. 

So, kalau ada sesiapa yang singgah di blog ni , sikit pun mesti korang akan tengok About Me kan? Kalau tak tengok, biarlah aku letak kat sini apa yang aku letakkan di About Me.

" Dgn mengeluarkan kata2 agama,tak semestinya aku seorang ustazah.
Dgn menasihati org lain tak pula bermaksud aku ini adalah org yg sebaik-baiknya.
Aku cuma insan biasa yang mempunyai keinginan seperti kamu.
Cuma aku berkongsi apa yang aku pelajari dan apa yang aku tahu di samping mengingati diri sendiri supaya menjadi lebih baik.. :) Semoga apa jua bidang yang aku ceburi akan dipermudahkan jalanku..Amin.. :) "

So,harap kat sini dah clear lah apa yang aku nak cakap. Yes, aku mengaku aku ni bukan orang yang alim sangat, tudung pun biasa-biasa aje . AKU HANYA ORANG YANG BIASA-BIASA. Masih banyak lagi kekurangan dalam diri aku . Cuma aku berkongsi apa yang aku pelajari dan apa yang aku tahu di samping mengingati diri sendiri supaya menjadi lebih baik. Seperti yang aku tulis sebelum ni , aku masih mencari sinar yang aku dambakan. Aku mohon doa2 yang baik dari kalian untukku. Aku buat blog ni sebab dari sini aku dapat menulis sebanyak yang aku mahu. Berkongsi cerita walaupun tidak ada yang selalu singgah membaca. Aku seronok dalam dunia aku di blog ni. 

 

Mohon maaf di atas segala salah dan silap. Aku hanya insan biasa yang berkongsi apa yang aku pelajari dan apa yang aku tahu di samping mengingati diri sendiri supaya menjadi lebih baik. Aku post entry yang baik2 bukan sebab aku nak berlagak baik ke apa ke . Tak. Tolong jangan salah faham ye... Kita sama2 belajar untuk jadi yang terbaik. Tak salahkan? Semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati hidup kita,Amin :)

***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment