◕‿◕。)Assalamualaikum readers ◕‿◕。..:: Terima kasih sudi singgah ! ::..◕‿◕。What's meant to be will always find a way.◕‿◕。

Friday, February 01, 2013

FEBRUARI 2013, Alhamdulillah :')




Salam , Alhamdulillah hari ni Februari mula jadi pengganti setelah sebulan bersama dengan Januari. Alhamdulillah masih diizinkan yang Maha Kuasa untuk terus bernafas menikmati segala kurniaanNya walaupun setiap hari diri ini terus diselubungi dosa. Namun Dia yang Maha Pengampun masih tetap mengizinkan kita untuk terus menjadi khalifah di muka bumi ini.

Alhamdulillah,sebulan telah berlalu. Jika kita renung dan kita kaji semula #MuhasabahDiri, cukupkah amalan kita untuk kita bawa menjadi bekalan di alam sana? Aku manusia yang lemah. Dia memberiku kekuatan untuk mengharungi apa jua ujianNya. KepadaNya ku mohon kekuatan untuk terus berada di jalan yang diredhaiNya dengan penuh ketabahan dan kesabaran. 

Alhamdulillah dengan segala nikmat kurniaanNya , aku masih terus hidup sehingga hari ini. Sebulan telah berlalu bagi tahun 2013, aku masih tetap aku. Kadangkala di atas , kadangkala di bawah. Sering terjatuh namun terus diberi kekuatan untuk berdiri semula. Aku hanya insan biasa yang takkan pernah lari dari melakukan dosa walaupun sebesar zarah. Lumrah kehidupan. Dosa dan Pahala menjadikan kita berhati-hati dalam mengatur perjalanan hidup. 

Alhamdulillah, sehingga ke hari ini Dia masih memberiku peluang untuk memohon keampunanNya walaupun ku tahu , dosaku umpama pasir di tepian pantai. Alhamdulillah. Kalimah kesyukuran yang begitu indah meniti di bibir-bibir insan yang tahu erti mensyukuri nikmat kehidupan yang diberikan ini. Aku hanya insan biasa yang begitu kerdil,tercari-cari sinar disebalik kegelapan. Masih terlalu banyak yang perlu aku pelajari. Berada di samping mereka yang bijak pandai, terasa begitu kerdil. Berada di samping insan tersayang, terasa begitu dihargai. Alhamdulillah...

Alhamdulillah ya Allah di atas segala nikmat yang diberikan. Keluarga, sahabat, kehidupan, segala-galanya. Terlalu banyak nikmat yang Kau berikan. Aku bermohon agar diteguhkan hatiku untuk terus berusaha mencari sinar yang selama ini ku dambakan. Ku mohon agar diberikan aku kekuatan untuk terus istiqamah. Apa pun yang Kau berikan, itu yang terbaik buatKu. Apa pun yang aku lalui , ku pasti akan ada hikmah disebaliknya. Mudah-mudahan bulan ini lebih baik dari bulan yang sebelumnya. InsyaAllah, Amin...


"Heart full of Zikr of Allah is a happy heart and a happy heart is a healthy heart."

***Berfikir seketika...

No comments:

Post a Comment